Poniżej przedstawiono jedynie część naszej oferty, jeżeli interesują Cię inne tematy skontaktuj się z nami na info@edumach.pl
- Przyczyny leżące u podłoża trudnych zachowań.
- Czynniki warunkujące dobrą współpracę.
- Metody ułatwiające porozumiewanie się oraz konstruktywne rozwiązywanie konfliktów pojawiających się w trakcie współpracy.
- Analiza przypadków i opracowanie projektów współpracy.
- Istota motywacji oraz czynniki warunkujące rozwój procesów motywujących.
- Metody rozwijające motywację.
- Dobór sposobów pracy do etapu rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka oraz potrzeb edukacyjnych.
- rozwój dzieci w określonym (wskazanym przez zamawiającego szkolenie) okresie, w tym zachowania właściwe dla danego etapu rozwojowego
- dobór metod wychowawczych odpowiednich dla dzieci w określonym wieku
- Nadpobudliwość psychoruchowa – definicje i symptomy , a inne problemy rozwojowe dzieci.
- Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
- Współpraca nauczyciela z rodzicami ucznia nadpobudliwego.
- Jak rozpoznawać?
- Jak projektować działania socjoterapeutyczne?
- Jak opracowywać programy oddziaływań resocjalizacyjnych?
- Fazy rozwoju grupy.
- Role grupowe.
- Diagnoza potrzeb wychowawczych.
- Projektowanie działań.
- Istota konfliktu.
- Sposoby prowadzenia konfliktu oraz efekty zastosowanych strategii.
- Negocjacje nastawione na współpracę.
- Mediacje rówieśnicze.
- Zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej.
- Narzędzie aktywnego słuchania.
- Sposób asertywnego radzenia sobie z ,,barierami komunikacyjnymi”.
- Diagnoza zjawiska.
- Najczęściej występujące przyczyny agresywnych zachowań ucznia.
- Sposoby przeciwdziałania przemocy.
- Praca z: ofiarą , sprawcą i świadkiem przemocy.
- Terminologia i przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej.
- Potencjalna droga ucznia dotkniętego ADHD
- Specyfika funkcjonowania uczniów związana z podtypami nadpobudliwości.
- Uczucia i wewnętrzne przeżycia ucznia z ADHD.
- Najważniejsze zasady indywidualnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym
w szkole.
- Wsparcie dziecka nadpobudliwego w jego życiowej aktywności związanej z odkrywaniem różnych ról społecznych, takich jak rola ucznia, kolegi.
- Rodzaje terapii dzieci z ADHD.
- Wskazówki do pracy indywidualnej z dzieckiem nadpobudliwym, niezależnie od jego wieku.
- Codzienne życie z dzieckiem nadpobudliwym.
- Praca z zachowaniami niepożądanymi i wzmacnianie samooceny.
- Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespołu nadpobudliwości psychoruchowej według ICD-10 i DSM-IV-TR
- Kryteria diagnostyczne autyzmu i Zespołu Aspergera według ICD-10 Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób.
- Zespół Aspergera a autyzm – diagnoza różnicowa.
- Podstawowe przejawy zaburzeń autystycznych.
- Podstawowe zasady pracy z dzieckiem autystycznym
1) Analiza czasu
- Na co zużywamy nasz czas?
- Diagnozowanie tzw. złodziei czasu.
- Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu.
2) Proces wytyczania celów i priorytetów
- Definiowanie celów.
- Na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów.
- Kontrola i weryfikacja celów.
- Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych.
3) Zasady zarządzania priorytetami
- Techniki ustalania ważności zadań.
- Reguła Pareto, metoda Eisenhowera.
- Metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć.
4) Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem.
5) Wskazówki do pracy z uczniami w warsztacie „ Zarządzanie czasem”.
- Obserwacja jako pomocne narzędzie w prawidłowym rozpoznawaniu i wyławianiu uczniów zdolnych.
- Pozycja socjometryczna ucznia zdolnego w klasie.
- Kwestionariusze wielorakiej inteligencji.
- Charakterystyka zachowań ucznia uznanego za uzdolnionego – narzędzia do diagnozowania przez nauczyciela.
- Testy sprawdzające kreatywność intelektualną uczniów.
- Organizacja pracy podczas uczenia się.
- Prawa funkcjonowania pamięci.
- Główne zasady stosowania mnemotechnik.
- Ćwiczenia aktywizujące pracę mózgu.
- Poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania mózgu.
- Szybkie techniki relaksacyjne.
- Poznanie wybranych mnemotechnik: łańcuszkowa metoda skojarzeń, „rzymski pokój”, metoda haków, mapy myśli.
- Główne zasady komunikacji interpersonalnej.
- Rola temperamentu i osobowości w komunikacji interpersonalnej. Charakterystyka obszarów temperamentu.
- Strategie obsługi klienta o różnym temperamencie.
- Typy osobowości a techniki obsługi klienta.
- Wpływ samowyobrażeń na nasze zachowanie.
- Ujawnianie „Ja” w komunikacji.
- Rola spostrzegania w komunikacji i moc pierwszego wrażenia.
- Pozytywna komunikacja (rola „wewnętrznego krytyka” w komunikacji, pozytywny lub negatywny ładunek emocjonalny wypowiadanych słów, dostrzeganie pozytywnych cech w drugim człowieku)
- Rozmowa z klientem.
- Rola aktywnego słuchania w komunikacji.
- Typy przekazów niewerbalnych i ich psychologiczne znaczenie.
- Bariery w komunikacji interpersonalnej.
- Magiczne słowa przynoszące nam sukces w kontakcie z klientem.
- portret psychologiczny osoby zagrożonej samobójstwem,
- sposoby oceny zagrożeń,
- syndrom presuicydalny i czynniki podwyższonego ryzyka,
- podejścia terapeutyczne użyteczne w pracy z osobami zagrożonymi,
- podstawowe zasady pracy interwencyjnej z klientem suicydalnym,
- profilaktyka suicydalna.