Jakiegoś szkolenia nie ma poniżej? Dla nas to nie problem,
dopasujemy szkolenie do Twoich potrzeb! Skontaktuj się z
nami na info@edumach.pl lub na 535-111-665
Klikając w poszczególne obszary można poznać tematy szkoleń rad pedagogicznych.
Obszary, w których szkolimy rady pedagogiczne:
Nowoczesna szkoła, motywowanie do nauki
- Motywowanie i angażowanie uczniów do nauki. NOWOŚĆ!
- Jak uczyć uczniów uczenia się? NOWOŚĆ!
- Sposoby rozbudzania ciekawości poznawczej uczniów i rozwijania ich uzdolnień NOWOŚĆ!
- Techniki motywowania uczniów do nauki.
- Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
- Jak wykorzystywać mapę myśli w praktyce szkolnej?
- Metody aktywizujące w nauczaniu i wychowaniu.
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
- Opracowanie katalogu metod aktywizujących i motywujących dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów.
- Metody szybkiej nauki w pracy z uczniami w szkole.
- Stymulowanie inteligencji wielorakich warunkiem wszechstronnego rozwoju ucznia.
Rozwój osobisty nauczyciela
- Emisja głosu dla nauczycieli.
- Radzenie sobie w sytuacjach stresowych.
- Asertywność w życiu zawodowym nauczyciela.
- Jak skutecznie porozumiewać się?
- Na czym polega mistrzostwo w zawodzie nauczyciela?
- Zapanuj nad gniewem – jak tego dokonać?
- Zarządzanie czasem.
- Syndrom wypalenia zawodowego- radzenie sobie w sytuacji przemęczenia, wyczerpania sił.
- Stres w pracy nauczyciela i radzenie sobie z nim.
- Wykorzystanie metody Porozumienia Bez Przemocy w pracy szkoły.
- Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela.
Wychowanie
- Jak tworzyć i utrzymać dyscyplinę w klasie? NOWOŚĆ!
- Jak radzić sobie z konfliktem? Podstawy mediacji i negocjacji. NOWOŚĆ!
- Jak skutecznie porozumiewać się z uczniami. NOWOŚĆ!
- Jak sobie radzić z trudnymi rodzicami?
- Wywiadówka inaczej – jak ją przygotować?
- Nauczyciel wychowawcą. Modele wychowania i nauczania.
- O nastolatkach- czyli o prawidłowościach rozwoju w okresie dojrzewania i sposobach reagowania dorosłych na zachowania nastolatków.
- Metody poznawczo- behawioralne w pracy wychowawczej.
- Praca z dzieckiem przejawiającym zachowania opozycyjno- buntownicze.
- Lekcje wychowawcze- jak ciekawie przygotować zajęcia dla klasy?
- Zasady, konsekwencje i pochwały w procesie wychowania.
- Wykorzystanie metody Porozumienia Bez Przemocy w pracy szkoły.
- Współpraca szkoły/ przedszkola z rodzicami.
- Nauczanie oparte na właściwych relacjach.
- Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
- Jak sobie radzić z prowokacją uczniowską?
- Zapobieganie agresji i przemocy w szkole.
- Co robić z cyberprzemocą?
- Rozwiązywanie konfliktów w szkole.
- Agresja i przemoc w szkole- reagowanie.
- Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
- Samookaleczenia – moda czy sposób radzenia sobie z bólem psychicznym? Rada pedagogiczna – 2 godziny, lub warsztaty – 4 godziny.
- Kryzys w szkole – jak reagować?
- Działania postwencyjne na terenie szkoły po śmierci samobójczej.
- Postępowanie w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
- Myśli suicydalne i próby samobójcze na różnych etapach rozwojowych.
- Podstawowe kroki w interwencji kryzysowej w szkole.
- Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
- Nagroda czy kara? – co poradzisz rodzicowi (szkolenie dla nauczycieli przedszkoli).
- Efektywna komunikacja z klasą/grupą.
- Komunikacja, która zbliża — wydobywanie potencjału ucznia sposobem na efektywną współpracę.
- Język empatii — jak pomagać uczniom w radzeniu sobie z destrukcyjnymi stanami emocjonalnymi?
- Trening kompetencji wychowawczych wg założeń metodyki Gordona oraz Faber i Mazlish.
- Jak kształtować w szkole postawę tolerancji i otwartości na różnorodność?
- Uczeń on-line – zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu.
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczyciela.
- Mediacje i negocjacje w praktyce wychowawczej.
- Bariery komunikacyjne w szkole.
Diagnozowanie
- Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w szkole. NOWOŚĆ!
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
- Rozpoznawanie potrzeb uczniów.
- Diagnoza pedagogiczna na terenie szkoły/ przedszkola.
- Wczesne rozpoznawanie trudności w nauce czytania i pisania.
- Wczesne rozpoznawanie trudności w zakresie nauki matematyki.
- Poznawanie ucznia upośledzonego.
Współpraca w zespole, współpraca z rodzicami
- Praca w zespołach nauczycielskich. NOWOŚĆ!
- Jak sobie radzić z trudnymi rodzicami?
- Wywiadówka inaczej – jak ją przygotować?
- Doskonalenie współpracy między nauczycielami.
- Współpraca szkoły/ przedszkola z rodzicami.
Wspieranie ucznia młodszego
- Bajki terapeutyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. NOWOŚĆ!
- Gry i zabawy w edukacji wczesnoszkolnej. NOWOŚĆ!
- „Licz zawsze na siebie” – o matematyce i o tym jak ułatwić dziecku porządkowanie świata NOWOŚĆ!
- „Za 7 górami, za 7 lasami ….” jak niewyobrażalne może być zrozumiałe – matematyka dla malucha. NOWOŚĆ!
- „Liczę ja, liczysz ty” – trening umiejętności matematycznych małego dziecka NOWOŚĆ!
- Funkcjonowanie emocjonalne i poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym oraz wykorzystanie tej wiedzy w kontakcie z dzieckiem, w diagnozie i codziennej praktyce.
- Kiedy dziecko korzysta w pełni ze szkoły?- czyli o wskaźnikach gotowości dziecka do pójścia do szkoły.
- 6- latek w szkole- nowe wyzwanie dla nauczyciela.
- Rozwijanie koncentracji uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Metoda 18- struktur wyrazowych w pracy z dzieckiem z trudnościami w czytaniu i pisaniu (dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej).
- Zabawy terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wczesne rozpoznawanie trudności w nauce czytania i pisania.
- Wczesne rozpoznawanie trudności w zakresie nauki matematyki.
- Adaptacja sześciolatka w szkole.
Specjalne potrzeby edukacyjne
- 6- latek w szkole- nowe wyzwanie dla nauczyciela.
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych (IPET) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych – warsztaty praktyczne.
- Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego.
- Uczeń lekko upośledzony w szkole ogólnodostępnej lub integracyjnej.
- Model pracy z dzieckiem z ADHD.
- Poznawanie ucznia upośledzonego.
- Organizacja zajęć rewalidacyjnych w szkołach ogólnodostępnych w aspekcie zgodności z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Ocena efektywności udzielonej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Dzieci z dyspraksją w szkole.
Uczeń zdolny
- Uczeń zdolny- identyfikacja zdolności na terenie szkoły/ placówki i praca z dzieckiem zdolnym.
- Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym.
- Stymulowanie inteligencji wielorakich warunkiem wszechstronnego rozwoju ucznia.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Dostosowanie i indywidualizacja wymagań.
- Dostosowanie wymagań a indywidualizacja nauczania. NOWOŚĆ!
- Uczeń w okresie dojrzewania – jak mu pomóc, jak się z nim komunikować? NOWOŚĆ!
- Zaburzenia zachowania u uczniów. NOWOŚĆ!
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna po zmianach. Obowiązki wychowawcy i dyrektora szkoły, przedszkola i placówki.
- Obserwacja pedagogiczna w szkole mająca na celu rozpoznanie trudności w uczeniu się, w tym specyficznych trudności w uczeniu się oraz szczególnych uzdolnień.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
- Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w szkole w świetle nowych uwarunkowań prawnych- aspekty praktyczne.
- Model pracy z dzieckiem z ADHD.
- Praca z uczniem z dysleksją w szkole.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów z dysleksją.
- Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna w szkole.
- Specyficzne trudności w nauce.
- Indywidualizacja pracy z uczniem z dysleksją w szkole.
- Gimnastyka mózgu w pracy z uczniem z dysleksją i zaburzeniami koncentracji.
- Nowe zasady współpracy szkoły z poradnią psychologiczno- pedagogiczną.
- Opinia i orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej i ich wykorzystanie w pracy szkoły/ przedszkola.
- Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
- Samookaleczenia – moda czy sposób radzenia sobie z bólem psychicznym? Rada pedagogiczna – 2 godziny, lub warsztaty – 4 godziny.
- Kryzys w szkole – jak reagować?
- Działania postwencyjne na terenie szkoły po śmierci samobójczej.
- Postępowanie w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
- Myśli suicydalne i próby samobójcze na różnych etapach rozwojowych.
- Podstawowe kroki w interwencji kryzysowej w szkole.
- Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
- Nagroda czy kara? – co poradzisz rodzicowi (szkolenie dla nauczycieli przedszkoli).
- Ocena efektywności udzielonej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Dzieci z dyspraksją w szkole.
Ewaluacja
- Wymagania państwa wobec szkół/placówek.
- Tworzenie koncepcji pracy szkoły. NOWOŚĆ!
- Metody i techniki zbierania danych stosowane w ewaluacji.
- Autoewaluacja jako metoda doskonalenia pracy nauczyciela.
- Ewaluacja wewnętrzna w szkole/ przedszkolu.
- Alternatywne metody ewaluacji wewnętrznej.
- Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej.
- Promocja szkoły/przedszkola w środowisku.
- Innowacje w szkole.
- Jakie działania podejmować w szkole, aby spełniać na poziomie A wymagania opisane w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.
- Wymagania państwa wobec szkół/placówek priorytetami pracy nauczyciela i kryterium doskonalenia pracy szkoły/placówki.
- Promowanie wartości edukacji wymogiem państwa wobec szkół i placówek.
Inne
- Emisja głosu dla nauczycieli.
- Zadania nauczycieli związane z bezpieczeństwem uczniów. Odpowiedzialność nauczyciela za bezpieczeństwo uczniów.
- Etyka w zawodzie nauczyciela.
- Przestrzeganie wartości etycznych jako sposób realizacji jednego ze standardów kontroli zarządczej.
- Budowanie autorytetu nauczyciela.
- Współpraca szkoły/ przedszkola z rodzicami.
- Innowacje w szkole.
- Promocja i reklama w budowaniu wizerunku szkoły.
- Jak skutecznie i ciekawie przygotowywać materiały informacyjne o szkole/placówce?
- Prawidłowość wydawania przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Uczeń on-line – zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu.