- Jak tworzyć i utrzymać dyscyplinę w klasie? NOWOŚĆ!
- Jak radzić sobie z konfliktem? Podstawy mediacji i negocjacji. NOWOŚĆ!
- Jak skutecznie porozumiewać się z uczniami. NOWOŚĆ!
- Jak sobie radzić z trudnymi rodzicami?
- Wywiadówka inaczej – jak ją przygotować?
- Nauczyciel wychowawcą. Modele wychowania i nauczania.
- O nastolatkach- czyli o prawidłowościach rozwoju w okresie dojrzewania i sposobach reagowania dorosłych na zachowania nastolatków.
- Metody poznawczo- behawioralne w pracy wychowawczej.
- Praca z dzieckiem przejawiającym zachowania opozycyjno- buntownicze.
- Lekcje wychowawcze- jak ciekawie przygotować zajęcia dla klasy?
- Zasady, konsekwencje i pochwały w procesie wychowania.
- Wykorzystanie metody Porozumienia Bez Przemocy w pracy szkoły.
- Współpraca szkoły/ przedszkola z rodzicami.
- Nauczanie oparte na właściwych relacjach.
- Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
- Jak sobie radzić z prowokacją uczniowską?
- Zapobieganie agresji i przemocy w szkole.
- Co robić z cyberprzemocą?
- Rozwiązywanie konfliktów w szkole.
- Agresja i przemoc w szkole- reagowanie.
- Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
- Samookaleczenia – moda czy sposób radzenia sobie z bólem psychicznym? Rada pedagogiczna – 2 godziny, lub warsztaty – 4 godziny.
- Kryzys w szkole – jak reagować?
- Działania postwencyjne na terenie szkoły po śmierci samobójczej.
- Postępowanie w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
- Myśli suicydalne i próby samobójcze na różnych etapach rozwojowych.
- Podstawowe kroki w interwencji kryzysowej w szkole.
- Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
- Nagroda czy kara? – co poradzisz rodzicowi (szkolenie dla nauczycieli przedszkoli).
- Efektywna komunikacja z klasą/grupą.
- Komunikacja, która zbliża — wydobywanie potencjału ucznia sposobem na efektywną współpracę.
- Język empatii — jak pomagać uczniom w radzeniu sobie z destrukcyjnymi stanami emocjonalnymi?
- Trening kompetencji wychowawczych wg założeń metodyki Gordona oraz Faber i Mazlish.
- Jak kształtować w szkole postawę tolerancji i otwartości na różnorodność?
- Uczeń on-line – zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu.
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczyciela.
- Mediacje i negocjacje w praktyce wychowawczej.
- Bariery komunikacyjne w szkole.
Posted in: Obszary, w których szkolimy rady pedagogiczne: