Wychowanie

  1. Jak tworzyć i utrzymać dyscyplinę w klasie? NOWOŚĆ!
  2. Jak radzić sobie z konfliktem? Podstawy mediacji i negocjacji. NOWOŚĆ!
  3. Jak skutecznie porozumiewać się z uczniami. NOWOŚĆ!
  4. Jak sobie radzić z trudnymi rodzicami?
  5. Wywiadówka inaczej – jak ją przygotować?
  6. Nauczyciel wychowawcą. Modele wychowania i nauczania. 
  7.  O nastolatkach- czyli o prawidłowościach rozwoju w okresie dojrzewania i sposobach reagowania dorosłych na zachowania nastolatków. 
  8. Metody poznawczo- behawioralne w pracy wychowawczej.
  9. Praca z dzieckiem przejawiającym zachowania opozycyjno- buntownicze. 
  10. Lekcje wychowawcze- jak ciekawie przygotować zajęcia dla klasy? 
  11. Zasady, konsekwencje i pochwały w procesie wychowania.
  12. Wykorzystanie metody Porozumienia Bez Przemocy w pracy szkoły.
  13. Współpraca szkoły/ przedszkola z rodzicami.
  14. Nauczanie oparte na właściwych relacjach.
  15. Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
  16. Jak sobie radzić z prowokacją uczniowską?
  17. Zapobieganie agresji i przemocy w szkole.
  18. Co robić z cyberprzemocą?
  19. Rozwiązywanie konfliktów w szkole.
  20. Agresja i przemoc w szkole- reagowanie.
  21.  Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
  22. Samookaleczenia – moda czy sposób radzenia sobie z bólem psychicznym? Rada pedagogiczna – 2 godziny, lub warsztaty – 4 godziny.
  23. Kryzys w szkole – jak reagować?
  24. Działania postwencyjne na terenie szkoły po śmierci samobójczej.
  25. Postępowanie w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
  26. Myśli suicydalne i próby samobójcze na różnych etapach rozwojowych.
  27. Podstawowe kroki w interwencji kryzysowej w szkole.
  28. Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
  29. Nagroda czy kara? – co poradzisz rodzicowi (szkolenie dla nauczycieli przedszkoli).
  30. Efektywna komunikacja z klasą/grupą.
  31. Komunikacja, która zbliża — wydobywanie potencjału ucznia sposobem na efektywną współpracę.
  32. Język empatii — jak pomagać uczniom w radzeniu sobie z destrukcyjnymi stanami emocjonalnymi?
  33. Trening kompetencji wychowawczych wg założeń metodyki Gordona oraz Faber i Mazlish.
  34. Jak kształtować w szkole postawę tolerancji i otwartości na różnorodność?
  35. Uczeń on-line – zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu.
  36. Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczyciela.
  37. Mediacje i negocjacje w praktyce wychowawczej.
  38. Bariery komunikacyjne w szkole.

Posted in: Obszary, w których szkolimy rady pedagogiczne: