WARSZTAT SKIEROWANY JEST DO: nauczycieli, wychowawców, pedagogów, pracowników socjalnych, pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych
NA ZAJĘCIACH UCZESTNIK:
- Rozpoznaje własne przekonania co do swojego wpływu na uczniów/wychowanków
- Definiuje swoje rozumienie odpowiedzialności w pracy z uczniami/wychowankami
- Sprawdza, jak jego rozumienie wpływu na uczniów/wychowanków ma się do rzeczywistości (w grupie warsztatowej)
- Ma szansę urealnić swoje przekonania poprzez koncentrację na własnych zachowaniach wobec ucznia/wychowanka i wywołanych przez nie efektach wychowawczych
- Ćwiczy różne rodzaje komunikatów (np. opiekuńczego, strukturalizującego)
- Obserwuje ich wpływ na zachowania osoby, do której są kierowane
- Doświadcza, jakie te komunikaty wywołują emocje i zachowania poprzez wchodzenie w role
ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ METODĄ WARSZTATOWĄ. Ich celem jest urealnienie tego, za co uczestnik jest odpowiedzialny w pracy z uczniami/wychowankami i na co faktycznie ma wpływ poprzez rozpoznanie przez niego własnych przekonań na ten temat oraz zweryfikowanie ich w grupie ćwiczeniowej. Temu samemu celowi służy przekierowanie uwagi z zachowań ucznia/wychowanka na zachowania własne. Celem dodatkowym jest poprawienie komfortu pracy uczestników poprzez redukcję napięcia i pogłębienie umiejętności komunikacyjnych.
CZAS TRWANIA 20 godzin